WM3 är bättre än någonting vi haft tidigare - Adfahrer

20/04/2020

 

Eva-Maria Fahrer och Joakim Löves jobbar på Adfahrer och är aktivt verksamma i deras kundklubb som ligger i WM3s community som vi kommer att diskutera idag. Både Fahrer och Löves är ansvariga för en kundklubb som används för att hjälpa deras partners att synas för företag som har behov av deras hjälp.  Häng med och lyssna! 

 

Hur är kundklubben uppbyggd?

“Kundklubben är uppbyggd runt ett IT-system som heter SAP och det handlar om att få folk att upptäcka ny funktionalitet. Vår kundklubb-kunder får möjligheten att diskutera vilket öppnar upp för konferenser och möten. Vi adresserar cirka 4000 människor och av dem kanske det är 1000 personer som närvarar på evenemangen. Det handlar väldigt mycket om att man kommer och träffas.”, säger Fahrer. 

Löves är den tar hand om det som är webbaserat och ansvarar för nyhetsbreven som dem skickar ut varje vecka. Han är även den som hjälper våra partners, som vill ha deras innehåll publicerat i deras kundklubb. 

“Jag skapar även evenemang som vi alltid sänder digitalt. Även riktiga evenemang ansikte mot ansikte med en massa människor i rummet med en presentatör som står framme och delar ett innehåll. Vi spelar in också in och laddar upp det så att de som inte närvarat under evenemanget också kan lyssna på föredragen.”, säger Löves.  

Är det du, Joakim som jobbar mest i verktyget?

“Vi jobbar nog egentligen lika mycket allihopa”, säger Löves. “Vi har ju ett par personer som är pensionärer, där den ena är över 70. Det visar tydligt på att verktyget är användarvänligt”, tillägger Fahrer och fortsätter “Vi är med andra ord operativa allihopa och jobbar alla aktivt i verktyget.” 

Som jag förstår det så är det kundklubben som är ert fokus och som ni jobbar mest med. Vad fyller den för funktion för er?

“De medlemmar som finns med i kundklubben är företag som använder affärssystemet SAP i sin verksamhet. Kunderna är medlemmar hos oss för erfarenhetsutbyte och mycket handlar om digitalisering. Här vill man gärna höra från andra hur dessa stora projekt fungerar. För att göra dessa stora steg behöver företagen oftast hjälp av någon. Här träder våra partners in, som framförallt representerar IT-bolag, som i sin tur erbjuder konsultation för att lösa olika saker. Därför blir de partners till oss, för att de ska få visa sin kompetens och hur de kan hjälpa våra medlemmar.”, säger Löves.

Bakom det som syns utåt på webbplatsen finns det flera moduler som de använder sig av som bland annat ett biljettsystem och en betalningslösning. Fahrer berättar hur det fungerar. 

“Vi har fått hjälp att göra det användarvänligt för våra kunder. När vi ser förbättringspotential i saker vi inte kan påverka själva så får vi hjälp att göra förbättringarna vilket gör att vi idag erbjuder våra kunder användarvänligt system. Våra kunder köper sin plats/biljett genom vår lösning. Lösningen gör det möjligt för kunderna att få rabatter, betala med kontokort och registrera sig gratis med förköpta platser/biljetter.”, säger Fahrer. 

Hur tycker ni att verktyget fungerar för er i ert användningsområde?

“Det blir ju bättre och bättre och fungerar jättebra, bättre än någonting vi någonsin haft tidigare. Jag tror nog att vi ändå aldrig kan anse att det är färdigt då vi kommer på att vi vill ha en ny funktionalitet hela tiden och det kan ni ge oss, det får vi ju veta hela tiden. Senast nu på morgonen hade vi ytterligare en utvecklingspunkt, så kommer det säkert att se ut jämt. Det är jättebra, att vi hela tiden kan få mer och mer.”, förklarar Löves. 

Vad anser ni är bäst med WM3?

“Bäst är nog supporten vi får i kombination med lösningarna i WM3 som i tillägg är rimligt lätta att förstå och ändra så de passar oss.”, säger Fahrer. 

Vad härligt att höra och tack för att ni tog er tiden att prata webb med oss!